A-
A+
Kivistönkylän tiesuunnitelma on ollut jo pitkään toteuttamista vaille valmis. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Terhi Rintala
”Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.”
Terhi Rintala
Valtatie 3:n vaikuttamistyön ohjausryhmä ja eduskuntatyön työjaosto esittävät, että suunnittelultaan valmiit kohteet toteutetaan mahdollisimman pian.
Yhteysvälin ensimmäiseksi investointikohteeksi on nimetty valtateiden 3 ja 19 liittymän parantaminen Kivistönkylässä. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Tiesuunnitelma on jo valmis. Ohjausryhmä huomauttaa, että valitus hyväksymispäätöksestä hallinto-oikeuteen ei estä rakentamisen aloitusta.
Ohjausryhmän lausunnossa todetaan myös, että kolmostiellä liikennetuvallisuus on muita Suomen valtateitä heikompi. Siksi investointeja yhteysvälillä on edelleen toteutettava.
Ohjausryhmän vetovastuu on kiertävä. Ensi vuoden helmikuulle saakka puheenjohtajana toimii Kurikan kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa.
Maamme elintarviketeollisuus on sijoittunut Länsi-Suomeen, erityisesti Pohjanmaalle ja Etelä-Pohjanmaalle, mikä tekee kolmostiestä Suomen ruokatien ja vientiteollisuuden runkoväylän.
Kivistönkylän risteysalue pitäisi saada vihdoin kuntoon.
– Yhteysvälin palvelutaso ei vastaa näin tärkeälle tieosuudelle asetettuja vaatimuksia.
Kivistönkylän tiesuunnitelmalla tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista. Kevennetty eritasoliittymä on ollut jo pidempään tiesuunnittelun osalta toteutusvalmis.
Kolmostien osalta muita toteuttamisvalmiita kohteita löytyy Ikaalisista, Parkanosta ja Vaasasta sekä Jalasjärveltä kaksi muuta kohdetta. Rajalanmäen ja Koskuen ohituskaistaosuuksien yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 11 miljoonaa euroa.
Tiesuunnitelmat ohituskaistaosuuksia varten ovat valmiina. Niiden voimassaoloa on jatkettu vuoden 2023 loppuun. Myös näillä kahdella hankkeella tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista.
Kaikkiaan Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.
Myös Valtatie 19 -edunvalvontaryhmä kokoontui puolestaan lokakuun alussa keskustelemaan tien tulevaisuuden näkymistä. Se toivoo panoksia Valtatien 19 kehittämiseen.
- Tie ei kaikilta osin täytä pääväylän kriteereitä, sillä esimerkiksi turvalliset ohitusmahdollisuudet puuttuvat. Tie on valtatieksi kapea, ja moni vilkkaasti liikennöity risteys on malliltaan edelleen tasoliittymä. Sekaliikenne, jossa tiellä kulkevat niin traktorit, työmatkaliikenne, mopoautot kuin raskaat HCT-rekatkin, vaikeuttaa matka-ajan ennakoimista ja tekee tiestä vaarallisen, ryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoo.
Kurvisen mukaan valtatiellä 19 on erittäin suuri merkitys alueen ihmisille, elinkeinoelämälle ja matkailulle. Valtion vuoden 2020 neljännen lisäbudjetin 25 miljoonan euron määrärahalla tien kunnostus saadaan Seinäjoen ja Lapuan välillä liikkeelle, mutta kiireellisiä parannuksia vaativia kohteita on useita.
Valtatie 19 yhdistää valtatiet 3 ja 8 ja palvelee alueen asutusta, työssäkäyntiä sekä elinkeinoelämää, erityisesti matkailua, kauppaa, alkutuotantoa, elintarviketeollisuutta ja metallituoteteollisuutta.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
Kivistönkylän tiesuunnitelma on ollut jo pitkään toteuttamista vaille valmis. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Terhi Rintala
”Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.”
Terhi Rintala
Valtatie 3:n vaikuttamistyön ohjausryhmä ja eduskuntatyön työjaosto esittävät, että suunnittelultaan valmiit kohteet toteutetaan mahdollisimman pian.
Yhteysvälin ensimmäiseksi investointikohteeksi on nimetty valtateiden 3 ja 19 liittymän parantaminen Kivistönkylässä. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Tiesuunnitelma on jo valmis. Ohjausryhmä huomauttaa, että valitus hyväksymispäätöksestä hallinto-oikeuteen ei estä rakentamisen aloitusta.
Ohjausryhmän lausunnossa todetaan myös, että kolmostiellä liikennetuvallisuus on muita Suomen valtateitä heikompi. Siksi investointeja yhteysvälillä on edelleen toteutettava.
Ohjausryhmän vetovastuu on kiertävä. Ensi vuoden helmikuulle saakka puheenjohtajana toimii Kurikan kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa.
Maamme elintarviketeollisuus on sijoittunut Länsi-Suomeen, erityisesti Pohjanmaalle ja Etelä-Pohjanmaalle, mikä tekee kolmostiestä Suomen ruokatien ja vientiteollisuuden runkoväylän.
Kivistönkylän risteysalue pitäisi saada vihdoin kuntoon.
– Yhteysvälin palvelutaso ei vastaa näin tärkeälle tieosuudelle asetettuja vaatimuksia.
Kivistönkylän tiesuunnitelmalla tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista. Kevennetty eritasoliittymä on ollut jo pidempään tiesuunnittelun osalta toteutusvalmis.
Kolmostien osalta muita toteuttamisvalmiita kohteita löytyy Ikaalisista, Parkanosta ja Vaasasta sekä Jalasjärveltä kaksi muuta kohdetta. Rajalanmäen ja Koskuen ohituskaistaosuuksien yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 11 miljoonaa euroa.
Tiesuunnitelmat ohituskaistaosuuksia varten ovat valmiina. Niiden voimassaoloa on jatkettu vuoden 2023 loppuun. Myös näillä kahdella hankkeella tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista.
Kaikkiaan Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.
Myös Valtatie 19 -edunvalvontaryhmä kokoontui puolestaan lokakuun alussa keskustelemaan tien tulevaisuuden näkymistä. Se toivoo panoksia Valtatien 19 kehittämiseen.
- Tie ei kaikilta osin täytä pääväylän kriteereitä, sillä esimerkiksi turvalliset ohitusmahdollisuudet puuttuvat. Tie on valtatieksi kapea, ja moni vilkkaasti liikennöity risteys on malliltaan edelleen tasoliittymä. Sekaliikenne, jossa tiellä kulkevat niin traktorit, työmatkaliikenne, mopoautot kuin raskaat HCT-rekatkin, vaikeuttaa matka-ajan ennakoimista ja tekee tiestä vaarallisen, ryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoo.
Kurvisen mukaan valtatiellä 19 on erittäin suuri merkitys alueen ihmisille, elinkeinoelämälle ja matkailulle. Valtion vuoden 2020 neljännen lisäbudjetin 25 miljoonan euron määrärahalla tien kunnostus saadaan Seinäjoen ja Lapuan välillä liikkeelle, mutta kiireellisiä parannuksia vaativia kohteita on useita.
Valtatie 19 yhdistää valtatiet 3 ja 8 ja palvelee alueen asutusta, työssäkäyntiä sekä elinkeinoelämää, erityisesti matkailua, kauppaa, alkutuotantoa, elintarviketeollisuutta ja metallituoteteollisuutta.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
Kivistönkylän tiesuunnitelma on ollut jo pitkään toteuttamista vaille valmis. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Terhi Rintala
”Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.”
Terhi Rintala
Valtatie 3:n vaikuttamistyön ohjausryhmä ja eduskuntatyön työjaosto esittävät, että suunnittelultaan valmiit kohteet toteutetaan mahdollisimman pian.
Yhteysvälin ensimmäiseksi investointikohteeksi on nimetty valtateiden 3 ja 19 liittymän parantaminen Kivistönkylässä. Sen kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa, josta osa on Kurikan kaupungin osuutta.
Tiesuunnitelma on jo valmis. Ohjausryhmä huomauttaa, että valitus hyväksymispäätöksestä hallinto-oikeuteen ei estä rakentamisen aloitusta.
Ohjausryhmän lausunnossa todetaan myös, että kolmostiellä liikennetuvallisuus on muita Suomen valtateitä heikompi. Siksi investointeja yhteysvälillä on edelleen toteutettava.
Ohjausryhmän vetovastuu on kiertävä. Ensi vuoden helmikuulle saakka puheenjohtajana toimii Kurikan kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa.
Maamme elintarviketeollisuus on sijoittunut Länsi-Suomeen, erityisesti Pohjanmaalle ja Etelä-Pohjanmaalle, mikä tekee kolmostiestä Suomen ruokatien ja vientiteollisuuden runkoväylän.
Kivistönkylän risteysalue pitäisi saada vihdoin kuntoon.
– Yhteysvälin palvelutaso ei vastaa näin tärkeälle tieosuudelle asetettuja vaatimuksia.
Kivistönkylän tiesuunnitelmalla tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista. Kevennetty eritasoliittymä on ollut jo pidempään tiesuunnittelun osalta toteutusvalmis.
Kolmostien osalta muita toteuttamisvalmiita kohteita löytyy Ikaalisista, Parkanosta ja Vaasasta sekä Jalasjärveltä kaksi muuta kohdetta. Rajalanmäen ja Koskuen ohituskaistaosuuksien yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 11 miljoonaa euroa.
Tiesuunnitelmat ohituskaistaosuuksia varten ovat valmiina. Niiden voimassaoloa on jatkettu vuoden 2023 loppuun. Myös näillä kahdella hankkeella tavoitellaan liikenneturvallisuuden ja sujuvuuden parantamista.
Kaikkiaan Jalasjärven tiehankkeiden yhteenlaskettu kustannusarvio on noin 20 miljoonaa euroa.
Myös Valtatie 19 -edunvalvontaryhmä kokoontui puolestaan lokakuun alussa keskustelemaan tien tulevaisuuden näkymistä. Se toivoo panoksia Valtatien 19 kehittämiseen.
- Tie ei kaikilta osin täytä pääväylän kriteereitä, sillä esimerkiksi turvalliset ohitusmahdollisuudet puuttuvat. Tie on valtatieksi kapea, ja moni vilkkaasti liikennöity risteys on malliltaan edelleen tasoliittymä. Sekaliikenne, jossa tiellä kulkevat niin traktorit, työmatkaliikenne, mopoautot kuin raskaat HCT-rekatkin, vaikeuttaa matka-ajan ennakoimista ja tekee tiestä vaarallisen, ryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoo.
Kurvisen mukaan valtatiellä 19 on erittäin suuri merkitys alueen ihmisille, elinkeinoelämälle ja matkailulle. Valtion vuoden 2020 neljännen lisäbudjetin 25 miljoonan euron määrärahalla tien kunnostus saadaan Seinäjoen ja Lapuan välillä liikkeelle, mutta kiireellisiä parannuksia vaativia kohteita on useita.
Valtatie 19 yhdistää valtatiet 3 ja 8 ja palvelee alueen asutusta, työssäkäyntiä sekä elinkeinoelämää, erityisesti matkailua, kauppaa, alkutuotantoa, elintarviketeollisuutta ja metallituoteteollisuutta.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely